Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2009

Ατσαλένια


Δεν είμαι ακριβώς σίγουρη, πόσοι πρέπει να περάσουν απο πάνω σου στη ζωή σου, για να σε κάνουν αυτό που είσαι. Δεν είμαι καν σίγουρη ότι σε φτιάχνουν αυτοί ή αφήνεις τον εαυτό σου ελεύθερο για πλάσιμο πάνω σε τραπέζια και κρεβάτια, σαν την πλαστελίνη.
Πάνω απο εμένα πάντως έχουν περάσει αρκετοί. Δεκάδες δάσκαλοι με γνώσεις, φίλοι με όρεξη και κέφι, συμμαθητές και συμφοιτητές με παρόμοια όνειρα, και πολλοί ισοπεδωτικοί εραστές. Οι τελευταίοι ειδικά, αν δεχτώ πως είμαι πλαστελίνη, πάντοτε με φτιάχνανε σε κάτι σχέδια παράξενα, σχεδόν άθλια, και με παρατούσαν μέχρι να με παραλάβει κάποιος άλλος που θα δει στο μαλακό άσπρο υλικό εναν κύκνο.

Το πως είμαι στα 22 μου χρόνια, δεν θα μπορούσα ούτε να το φανταστώ, ούτε να το προβλέψω όταν έπαιζα και εγώ με πλαστελίνες. Και θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό. Μέσα στην ατυχία μου, βεβαίως.
Γιατί έμαθα πολλά με τη ζωή, και με τον θάνατο, και κυρίως με το φόβο του θανάτου. Και μες στις δυσκολίες έμαθα να φεγγοβολώ. Γιατί το νόημα αυτό είναι. Να είσαι λευκός μέσα στο μαύρο. Μόνο έτσι ξεχωρίζεις, ούτε όταν είσαι μαύρος μες στο μάυρο, ούτε λευκός μέσα στο λευκό. Μόνο έτσι σε βλέπουν.
Και εμένα με βλέπουν, αυτοί που χρειάζεται να με δούν, και οι άλλοι.
Μα είναι στιγμές που φοβάμαι πως έχω συμβιβαστεί, πως έχω γίνει ατσαλένια σαν βέργα που είναι αδύνατο να λυγίσει. Μόνο να σπάσει μπορεί. Μεγάλο βάσανο να νιώθεις τα πάντα σε υπερβολή, μεγάλο λάθος και να μη νιώθεις τίποτα. Πρέπει να ελίσσεσαι και να ταλαντεύεσαι.
Φαντάσου μια μεγάλη τραμπάλα. Βάζεις πάντα κάποιον να σε βοηθάει να πηγαίνεις μια πάνω μια κάτω, μόνο με την παρουσια του και το βάρος του.
Και έτσι, μια προσγειώνεσαι για να πάρεις φόρα πατώντας τα πόδια στο χώμα, μια πετάς στους ουρανούς.
Και η μπάρα είναι ατσαλένια, σίγουρο δεν σπάει.
Μόνο όταν χάσεις τον απέναντι, τότε μένεις σταθερά στο έδαφος.
Μέχρι να βρεθεί ο επόμενος...

2 σχόλια:

  1. μεχρι να βρεθει ο επομενος¨)
    τελικα τα πραγματα ειναι τοσο απλα¨)

    ξερεις τί σκεφτομουν σχετικα με τους ερωτες?
    εγω τουλαχιστον καθε φορα που η ζωη με τραβουσε εξω απο εκεινη την παραμυθενια ατμοσφαιρα του ερωτα..και βιωνα μια φριχτη απωλεια.. ενιωθα σαν τσουβαλι, ενα πλαδαρο ον χωρις εαυτο. μεγαλο αγχος να ξαναβρω εαυτο να κρυψω τη γυμνια μου. και ειναι πανω σε τετοιες στιγμες που εκανα τα μεγαλα βηματα, τις μεγαλες υπερβασεις . τοτε ξεπερνουσα τον μεχρι τοτε εαυτο μου...και προς μεγαλη μου εκπληξη και χαρα γινομουν μια αλλη, καποια παντως.
    και τοτε..
    περιμενα τον επομενο...:Ρ
    καλημερα¨)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ξέρεις, καλός και άγιος ο έρωτας, μα είναι λάθος να αλλάζεις εαυτούς ανάλογα με το ποιόν έχεις απέναντι σου. Εγώ προτιμώ να δίνω τον εαυτό μου, μα να μην τον χάνω ποτέ. Δεν τον χαρίζω με όσα ανταλάγματα και να μου προσφέρουν.
    Κι αν έχεις βάλει καλά στο μυαλό σου πως πάντα υπάρχει ένας επόμενος, τότε σίγουρα δεν το χάνεις το παιχνίδι.
    Να μου πείς έτσι είναι δύσκολο να δωθείς και να ερωτευτείς, μα τουλάχιστον δεν νιώθεις ποτέ σαν τσουβάλι, απλά ανέπαφος και ατσαλένιος! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή